niedziela, 13 stycznia 2013

Spaghetti z sosem bolognese

SKŁADNIKI:
Makaron spaghetti
sól
Sos bolognese:
500 g mielonej wołowiny
starty żółty ser (wg uznania)
300 g pomidorów obranych ze skórki i pokrojonych w kostkę (ewentualnie pomidory w puszce)
olej bądź oliwa
4 ząbki czosnku
2 cebule
zioła: oregano, tymianek, bazylia, pietruszka
sól, pieprz

WYKONANIE:
 Czosnek siekamy.
 Cebulę kroimy w drobną kostkę. 
Rozgrzewamy olej lub oliwę, przesmażamy na niej czosnek i cebulę.

Ja zawsze mięso kilka godzin wcześniej mieszam z przyprawami. 

Gdy cebula się zeszkli dodajemy mielone mięso i mieszając smażymy.
Na koniec dodajemy pomidory i przyprawy.
Zdejmowanie skórki z pomidorów
 
Doprawiamy solą i pieprzem. 
Makaron gotujemy wg przepisu.
  Ugotowany makaron odcedzamy i dajemy na talerz. 
Na to dajemy sos.
A to posypujemy serem.





3 komentarze:

  1. Uwielbiam sos bolognese! Robię bardzo podobnie, z tym, że używam drobiu, a na dodatek dodaję marchewki (wyczytałam, że w oryginalnym przepisie jest, spróbowałam i bardzo mi spasowało).
    Dżasti podoba mi się jak ładnie i schludnie to wszystko przygotowujesz, jak ja gotuję to zawsze jest bajzel ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O to muszę spróbować z tą marchewką.
    A schludnie, bo ja pedantka ;) I jakoś tak się nauczyłam minimalizować syf ;)

    OdpowiedzUsuń