niedziela, 29 marca 2015

Nalewka kawowa z wanilią


SKŁADNIKI:

2 łyżki ziarenek kawy (ja miałam tylko mieloną niestety)
1 lub 2 laski wanilii
szklanka wódki (proszę nie pytać dlaczego mam wódkę w słoiku ;))
2 łyżki miodu (można zastąpić cukrem, ale miód zdrowszy ;))
1/2 szklanki wody.

WYKONANIE:
Z lasek wanilii wydrążyć miąższ i ziarenka.

Wrzucić do słoika.
Potem pokroić też i wrzucić do słoika

Dosypać kawę (kawę mam  w słoiku po rozpuszczalnej, bo po zmieleniu musiałam ją gdzieś dać).
(inne rewelacyjne wykorzystanie kawy mielonej: http://domowy-poradnik.blogspot.com/2014/10/peeling-ujedrniajacy-kawowy.html)
 Zalać wódką. 

Odstawić (najlepiej w ciemne i chłodne miejsce) na dwa tygodnie.  
Co jakiś czas potrząsnąć słoikiem. 
Odcedzić. 

Wodę zagotować.
Dodać miód. 

Podgrzewać na małym ogniu, aż stworzy z wodą w miarę jednolity płyn. 
Przestudzić.
Przecedzić (można nie przecedzać, ale nalewka wtedy będzie mętna, w smaku dalej to samo :)).
Wodę z miodem wystudzić i dodać do kawy i wanilii.  

Wymieszać 
Pozostawić w  zakręcanym słoiku na jeden dzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz