piątek, 22 lutego 2013

Kluski śląskie

SKŁADNIKI


Ziemniaki ugotowane (ile kto chce ;) )
Mąka ziemniaczana (często w sklepach zwie się to skrobia ziemniaczana. Ja szukałam mąki i aż się spytać musiałam ;))
1 jajko
pół łyżeczki soli


WYKONANIE:
 




Ciepłe ziemniaki przecisnąć przez praskę.



Dodać sól i mąkę ziemniaczaną.


1/3 ziemniaków ¼ mąki.
 Dodać jajko


Wyrobić na gładką masę.


Z ciasta formować kulki. Lekko spłaszczyć.


Palcem zrobić małe wgłębienia.


Kluski wrzucić do osolonego wrzątku.


Gotować do chwili wypłynięcia na powierzchnię.

2 komentarze:

  1. może skorzystam, bo jestem na diecie, poza tym mogłabyś DZASTI trochę powiększyć czcionkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurka właśnie nie wiem co jest, bo mam ustawione dobrze i u mnie widać oki. A już mi mówiono, że czasami jest za mała. Muszę poszperać o co biega.

      Usuń