wtorek, 12 lutego 2013

Cynamonowe pierniczki

Składniki
50 gr masła
1 jajko
ok 1/4 szklanki miodu
ok 1/4 szklanki cukru (można dać więcej, ale już miód też jest słodki, no ale jak ktoś lubi słodkości ;) )
1,5 szklanki mąki
pół łyżeczki sody oczyszczonej
przyprawa korzenna (ja dałam całe opakowanie, ale lubię to ;) )
cynamon (cynamon też lubię i dałam sporo z 10 łyżeczek)

WYKONANIE:
Masło z cukrem roztopić.
Dodać mąkę, sodę i miód. (chyba, że miód nie jest lejący się to wtedy roztopić z masłem i cukrem)
Dodać cynamon i przyprawę korzenną.
Chwilę odczekać, żeby za gorące nie było.
Dodać jajko.
Porządnie wymieszać.
Odstawić do lodówki aż ciasto zgęstnieje.
Rozwałkować i „wykrawać” pierniczki.
Położyć na blachę do pieczenia.
Piekarnik na termoobiegu nagrzać do 180 stopni.
Wsadzić pierniczki.
Piec 10 – 15 minut (po prostu patrzeć czy już są dobre ;) )
Pierniczki na początku są miękkie.
Potem twardnieją.
Ale po jakimś czasie znowu się robią miękkie.
Po prostu "chwytają" wilgoć z powietrza.

1 komentarz:

  1. Mam ochotę na coś słodkiego, a nic nie ma w domu. Wchodzę do Ciebie, a tutaj przepis na pierniczki, mam wszystko co potrzebne, oprócz przyprawy korzennej, ale chyba się obędzie :D Będę dzisiaj degustować :D

    OdpowiedzUsuń