piątek, 8 lutego 2013

Ciastka typu fornetti z jabłkami w cynamonie


SKŁADNIKI:

ciasto francuskiego
1 lub 2 jabłka
cynamon
cukier
ekstrakt lub cukier wanilinowy
jajo

WYKONANIE:

Ciasto francuskie (ja kupiłam w Biedronce i do tego użyłam połowę drugą połowę użyłam do paluchów serowych) wyciągnąć z lodówki i pozostawić na jakiś czas, aby ogrzało się do temperatury pokojowej. 
Pokroić w prostokąty. 
Polać ciutką extraktu waniliowego i posypać cukrem waniliowym.
Albo można to albo to.
Można to tez pominąć ;)
Na jednej połówce ponacinać kawałki.
 
Jabłko (jabłka) obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Ze skórek zaparzyłam pyszną herbatkę :D
Dać na patelnię.
Dodać cynamon, cukier i ekstrakt lub cukier waniliowy wg uznania.
Chwilę podsmażyć. 

Można też jabłka pokroić na małe kawałki, kłaść na połówkę ciasta i wtedy posypać cynamonem i cukrem.
Nakładać jabłka na nie pocięty bok ciasta i zlepić. 
Boki mocno pozlepiać i podociskać widelcem. 
Każde ciastko posmarować roztrzepanym jajkiem. 
Piec w 220oC przez około 10- 12 minut (aż się zarumienią).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz