środa, 9 września 2015

Platsindy z białym serem (ponoć mołdawskie ;) )



SKŁADNIKI:

3 szklanki mąki (u mnie graham)
500 gr. twarogu
2 jaja (u mnie tylko od kur z wolnego wybiegu)
30 gr koperku (ok. 8 łyżeczek)
cebula
sól
pieprz
chilli ( w głównym przepisie nie było, ale ja muszę zawsze coś po swojemu ;))
olej bądź oliwa (oczywiście zapomniałam do zdjęcia ;))


WYKONANIE:
Ciasto:
Mąkę przesiać do garnka.
Zrobić wgłębienie pośrodku. 
Dodać sól i wlać ok. 300 ml przegotowanej wody (ok kubek).

Ugniatać kilka minut, aż ciasto będzie gładkie..
Zrobić kulkę i odstawić na ok. 10 - 15 minut pod przykryciem (ścierką).



Nadzienie:
Koperek i cebulę posiekać na małe kawałki.

Ser przecisnąć przez praskę.

Dodać jaja, sól, pieprz i chilli.

Wymieszać.
Dodać koperek i cebulę.

Wymieszać.


Placki:
Z ciasta zrobić kulki.

Rozwałkować na cienkie okrągłe placki i ponaciągać brzegi by powstał kwadrat (na zdjęciu jest kwadrat jakby ktoś się pytał ;)).

Na środek wyłożyć nadzienie.

Roznieść nadzienie na całe ciasto pozostawiając wolne brzegi
Porozciągać ciasto, aby powstał kwadrat.
Posklejać jak na zdjęciach.



Wyłożyć na rozgrzany olej zgięciem do dołu.
Smażyć z obu stron 3-4 minuty do czasu aż się zarumienią.

SMACZNEGO :)


Przepis ukradłam stąd ;):
 http://www.recipesart.co.uk/breads/platsindy_with_cottage_cheese.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz