środa, 11 września 2013

Pizza ziemniaczana

Tak też można, a co ;)
SKŁADNIKI:
  • Na ciasto ziemniaczane:

    4 - 5 ziemniaków
    1 cebula
    sól, pieprz,
    3 łyżki oleju bądź oliwy
    1 jajko
    odrobina mąki
    przecier pomidorowy
    suszone zioła: tymianek, rozmaryn, majeranek, oregano, czosnek, mielona papryka,

    Na pizze wg uznania, u mnie:

    5 pieczarek
    1 cebula
    1 papryka
    4 pomidory
    żółty ser
    kiełbasa bądź wędlina
    suszone oregano


  • WYKONANIE:
    Surowe ziemniaki zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

    Cebulę zetrzeć na tarce o małych oczkach.

    Wymieszać je z jajkiem i odrobiną mąki.
     Posolić.
    Doprawić pieprzem i ziołami.

    Ziemniaki wylać do naczynia/blachy etc. wyłożonego papierem do pieczenia.


    Wyrównać masę i skropić olejem.
    Piec w piekarniku około 20 minut w 200 sto pniach C.

    Gdy spód ziemniaczany się upiecze posmarować go koncentratem pomidorowym.


    Na patelni podsmażyć pokrojone pieczarki i cebulę (opcjonalnie, można dać surowe)
    Pomidory pokroić w plastry.
    Paprykę pokroić w paski.

     Doprawić je solą i pieprzem.

    Na placek wyłożyć pieczarki, cebulę, plastry pomidorów, paprykę.



     Posypać oregano.

    Dodać szynkę bądź kiełbasę.
    Na wierzch układamy żółty ser.

    Zapiekać całość w 220 stopniach C około 20 minut.


2 komentarze:

  1. Ja właśnie nie wiem co mi "odbiło" ;), że wędlinę kupiłam. Bo czegoś takiego nie jadam. ALe ogólnie pizza wyszła pycha i zjadłam dwa razy więcej niż zazwyczaj jadam ;)Se wymyśliłam ;)

    OdpowiedzUsuń