środa, 5 sierpnia 2015

Ciastka owsine bez cukru z orzechami i suszonymi owocami.


SKŁADNIKI:

1/2 kostki zimnego masła
szklanka mąki (u mnie graham)
łyżeczka cynamonu (właściwości zdrowotne cynamonu)
2/3 szklanki płatków owsianych (u mnie orkiszowe, żytnie,jaglane, gryczane, jęczmienne: właściwości zdrowotne płatków )
1/4 łyżeczki sody
jajo (u mnie tylko od kur z wolnego wybiegu)
łyżka sezamu
łyżka lnu (u mnie mielony)
drobno pokrojone bakalie (u mnie: owoce: żurawina, ananas, rodzynki, śliwki

orzechy: pestki z dyni, orzechy laskowe, migdały)


WYKONANIE:

Masło posiekać.

Dodać cynamon i mąkę.


Rozetrzeć.


Z migdałów zdjąć skórkę:
Zalać wrzątkiem, chwilę odczekać i łatwo wtedy schodzi.

 Orzechy i migdały pokroić na mniejsze kawałki (ja młotkiem potraktowałam ;)) 


Pestki z dyni połamać na mniejsze kawałki.
Sezam podprażyć. 

Dodać len.

Podprażyć.
Dodać migdały, orzechy i pestki.

Podprażyć chwilę.
Śliwki, ananasa, żurawinę (jak większa) pokroić na mniejsze kawałki.

 Do ciasta dodać owoce, płatki, orzechy i jajo.




Wymieszać.

Piekarnik nagrzać do 190 stopni.
Z ciasta zrobić kulki.
Wyłożyć na blachę z papierem do pieczenia.
Spłaszczyć.
położyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec 12-15 minut.

SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz