czwartek, 21 marca 2013

Tarta

SKŁADNIKI
Ciasto

100 gr masła bądź margaryny
Szklanka mąki pszennej (złą do zdjęcia wzięłam, ale już mi się zmieniać nie chciało ;) ).
Duża szczypta soli.
Jajko.
Nadzienie:
z 30 - 40 gr pieczarek
Cebula
Dwie piersi z kurczaka

Sos
3 jajka
3/4 szklanki śmietany
sól, pieprz, oregano
10-20 gr sera


WYKONANIE:

Ciasto:
 Ze składników zagnieść ciasto. 
Wstawić na ok 30 minut do lodówki. 
Przełożyć do nasmarowanej formy na tartę . Ja nie miałam formy specjalnej, więc dałam do ciasta.
Wylepić dno i boki.
Ponakłówać widelcem.
 Piec 10 minut w 180 stopniach.  
Odstawić do wystygnięcia.

 Nadzienie:
Cebulę drobno pokroić.

Zeszklić na patelni.

Pieczarki pokroić.

Dodać do cebuli i podpiec.

 Dosolić do smaku
Pieczarki puszczą wodę i "patelniować" ;) do momentu aż woda wyparuje.
Piersi z kurczaka pokroić w drobną kostkę
Posolić, popieprzyć.
Podsmażyć.


Sos:
Ser zetrzeć.

 Śmietanę wymieszać z jajkami, solą, pieprzem, oregano i  serem. 



 4 łyżki sosu rozprowadzić na ostudzone ciasto.
 Na to ułożyć pieczarki z cebulką.

Na to znowu 3 łyżki sosu. 
Na sosie wyłożyć podsmażonego kuraka.
 Całość polać pozostałym sosem. 
Zapiekać 30 minut w temperaturze 180 - 200 stopni. 

3 komentarze:

  1. mniam :3
    żałuję że wpadałam na tego bloga bo ślinka mi cieknie :3 Nic dziwnego, obserwuję <3. rewanż ->
    verranowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. DZASTI tego sera rzeczywiście tylko 20gr?

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmmmmmmmmmmmmm pewno więcej dałam ;) Bo ja serożerna, ale już nie pamiętam ;)

    OdpowiedzUsuń