środa, 22 października 2014

Gulasz sojowy z cukinią i bakłażanem.


SKŁADNIKI:

kostka sojowa
1/2 bakłażana
1/2 cukinii
cebula
2 ząbki czosnku
czerwona papryka
z 2-3 pieczarki (ja dałam to co akurat miałam w domu czyli 1,5 ;))
kilka grzybów mogą być suszone
2 pomidory bez skórki (ściąganie skórki)
por
łyżeczka przecieru pomidorowego
mąka (do zagęszczenia sosu)
oliwa
Przyprawy:(u mnie)

sól
majeranek
bazylia
liść laurowy
oregano
imbir
curry
papryka słodka
gałka muszkatołowa
(chciałam dać jeszcze tymianek, ale się okazało, że nie mam ;) )



WYKONANIE:
Jeśli dajemy grzyby suszone to najlepiej dzień wcześniej namoczyć.
Jeśli "żywe" podsmażyć ok 10 minut.
Dodać pieczarki i jeszcze z 5-10 minut.

Bakłażana pokroić w kostkę, posolić i odstawić na 15 min.
Po tym czasie opłukać i odsączyć.
Kostkę sojową zamoczyć na kilka minut.
Resztę warzyw pokroić w kostkę.
 Czosnek przez wyciskarkę do czosnku. 
Do dużego rondla (bądź dużą patelnię) wlać oliwę.
Dodać cebulę.
Chwilę podsmażyć.
Potem kolejno dodać: czosnek, paprykę, cukinię,bakłażana, kostkę sojową.
Chwilę podsmażyć.
Doprawić solą,  paprykami i ziołami.
Zalać wodą tak by wsio przykryła.
Dusić ok. 10-15 minut.
Dodać pomidory oraz szczyptę  imbiru i curry.
Całość dusić jeszcze około 10 minut razem, by smaki się połączyły.
Pod koniec dodać przecier.
Jeśli gulasz ma być gęsty to oprószyć łyżeczką mąki i energicznie mieszać.

Dodać grzyby i pieczarki.

Chwilę podgotować i już ;)

Podawać z czym się chce u mnie brązowy makaron.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz